بازدید 11137
با پانصد و چهاردهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات پهپادی گسترده اوکراین به مسکو و کریمه/ حضور آلمانی ها در جنگ روسیه و اوکراین/حمله پهپادهای کامیکازه‌ روسیه به اهداف اوکراین

پانصد و چهاردهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶ 30 July 2023

حملات پهپادی گسترده اوکراین به مسکو و کریمه/ حضور آلمانی ها در جنگ روسیه و اوکراین

بین الملل تابناک: پانصد و چهاردهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله پهپادهای کامیکازه‌ روسیه به اهداف اوکراین
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ - ۱۹:۱۸

 در ادامه تقابل نیروهای روسیه و اوکراین، پهپادهای انتحاری روسیه روز یکشنبه اهدافی را در خاک اوکراین مورد اصابت قرار دارند.

به گزارش وبگاه «پراودا»  یگان هوا فضای روسیه با چهار پهپاد کامیکازه به اهداف اوکراین در استان «خارکی‌یف» حمله کردند و به خانه های شخصی آسیب رساندند. مقامات اوکراینی مدعی شدند که روسیه با هواپیماهای بدون سرنشین خود به مناطق مسکونی حمله کرده است، حمله ادعایی اوکراین تلفات جانی نداشته است.

در ادامه نبرد پهپادی روسیه و اوکراین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اوکراین با بیش از ۲۵ پهپاد به «مسکو» و «کریمه» حمله کرد که تمامی پهپادها با پدافند هوایی یا جنگال «جنگال الکترونیک» از بین رفت و یک نفر نیز مجروح شد.

اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد که روسیه تسلیحات هدایت شونده آمریکا مجهز به «جی پی اس» را که به اوکراین داده شده است، با کمک جنگال منحرف می‌کند.

«کارلسون» افسر سابق جنگ الکترونیک آمریکا گفت از اینکه روس‌ها می‌توانند انواع بمب‌ها و پهپادهای را از کار بیاندازند یا منحرف کنند، نباید تعجب کرد. «جیمز لوئیس»کارشناس فناوری در اندیشکده «مرکز مطالعات راهبردی» در «واشنگتن دی سی» نیز گفت ، روس‌ها ن دارای مسدودکننده‌های پیچیده‌تری هستند که می‌توانند فرکانس‌های خاصی را مسدود کنند.

چندی قبل سازمان امنیت وهمکاری در اروپا که بر تقویت نظامی روسیه قبل از تهاجم فوریه نظارت داشت به استقرار تعداد زیادی سامانه جنگال روسیه در شرق اوکراین اشاره کرد.

خلبانان جنگنده نیروی هوایی اوکراین اولین کسانی بودند که اثرات تشدید پارازیت روسیه را احساس کردند. هنگامی که یگان‌های جنگال روسیه شروع به استقرارکردند، خلبانان اوکراینی دریافتند اغلب ارتباطات هوا به زمین و هوا به هوا و تجهیزات ناوبری اختلال می‌شود و رادارشان از کار می‌افتد.

پیروزی روسیه در اوکراین به معنای شکست ناتو است
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ - ۱۹:۱۷

رئیس‌جمهوری صربستان گفت، پیروزی روسیه در جنگ با اوکراین به معنای شکست غرب و به‌خصوص شکست ناتو خواهد بود.

به گزارش نشریه لهستانی "Do Rzeczy"، الکساندر ووجیچ، رئیس‌جمهوری صربستان ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت کنونی درگیری در اوکراین بیان کرد: می‌ترسم هیچ طرفی نتواند از عهده شکست بربیاید. از یک طرف ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نمی‌تواند شکست بخورد و از طرف دیگر غرب یا همان اوکراین نمی‌تواند ببازد.

او تصریح کرد: پیروزی روسیه و شکست اوکراین به معنای شکست آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو خواهد بود.

ووجیچ پیشتر گفته بود که تنش‌ها در منطقه جنگی اوکراین در حال افزایش است و هنوز به اوج خود نرسیده است. وی همچنین تاکید کرد، نیروهای مسلح صربستان کارآمدتر می‌شوند و آمادگی خود را با تمرکز بر جنگ اوکراین افزایش می‌دهند.

رئیس‌جمهوری صربستان همچنین با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه TV Prva با اشاره به بیانیه افسران اطلاعاتی انگلیس که خواستار جنگی در شمال کوزوو شده بودند، اظهار کرد: درباره درست و غلط بودن آن مطمئن نیستم. سرویس‌های ما در حال تحلیل و بررسی آن هستند. من برخلاف افراد دیگر که غیرمنطقی واکنش نشان می‌دهند، زمان نیاز دارم.

وی افزود: من فکر می‌کنم در حال حاضر لندن دلیلی برای ایجاد تنش در کشورهای منطقه بالکان نداشته باشد. شکی نیست که این مسئله به سرویس‌های داخلی و خارجی بریتانیا مربوط می‌باشد. طی روزهای آتی با سِر استوآرت پیچ، نظامی انگلیسی که در تاریخ دسامبر ۲۰۲۱ به عنوان فرستاده ویژه نخست‌وزیر در حوزه بالکان غربی منصوب شد، گفت‌وگو و رایزنی خواهم کرد.

دفع حمله اوکراین در زاپوریژیا
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ - ۱۹:۱۵

وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه در ۲۴ ساعت گذشته یک حمله ارتش اوکراین را در منطقه زاپوریژیا دفع کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در جنوب دونتسک و زاپوریژیا واحدهای گروه «ووستوک» در همکاری با نیروی هوایی و توپخانه، حمله‌ای در نزدیکی روستای اوسپنوفکا را دفع کردند.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، اوکراین در این حمله ناموفق ۲۵۰ تن از نیروهای مسلح، یک تانک، سه خودروی زرهی، چهار خودروی نظامی و توپ‌های هوویتزر مستا-بی و دی-۲۰ خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور سه حمله اوکراین را در مسیر کراسنیی لیمان دفع کردند که موجب کشته شدن ۱۴۰ سرباز و شش عدد از تجهیزات نظامی اوکراین شد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: در کراسنیی، واحدهای گروه «مرکز»، حملات هوایی و آتش توپخانه با موفقیت سه حمله اوکراین را در مناطق لوهانسک و سربریانایسکی دفع کردند.

روسیه اولین نفربر سوئدیِ اوکراین را شکار کرد
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ - ۱۹:۱۱

ارتش روسیه نخستین خودروی جنگی پیاده نظام اوکراینی CV۹۰ را که ساخت سوئد است، منهدم کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوربس، ویدئو و عکسی که بین پنجشنبه و شنبه در فضای مجازی منتشر شد، وقوع یک درگیری بین نیروهای روسی و اوکراینی را به تصویر می‌کشد که باعث انهدام یک دستگاه خودروی زرهی نفربر ۳۷ تنی ۹ نفره CV90 ساخت سوئد شد.

در این فیلم نشان داده می‌شود که تیمی متشکل از چندین دستگاه خودروی زرهی CV۹۰ در حال حرکت در مسیرهای خاکی در غرب منطقه "کرمینا" تحت کنترل روسیه هستند؛ جایی که ارتش روسیه یک ضد حمله در مقیاس کوچک را آغاز کرده و امیدوار است که بتواند ضد حمله بزرگتر اوکراین را در جنوب و پیرامون باخموت و در امتداد استان‌های دونتسک، زاپوریژیا و خرسون اوبلاست در جنوب اوکراین خنثی کند.

در جریان این درگیری، یک سرباز روس یک خمپاره آرپی‌جی به سمت این خودروی CV۹۰ شلیک کرد که در نتیجه آن این خودرو آتش گرفت. خودرو از مسیر منحرف شد و خطی از دود از خود برجای گذاشت.

سرنشینان و خدمه این خودرو منهدم شده از آن خارج شده و یک خودروی جنگی پیاده نظام دیگر که از این حمله سالم مانده بود، به حال خود رها شد.

تیپ ارتش اوکراین موسوم به تیپ بیست و یکم مکانیزه در بهار سال جاری میلادی در شمال شرق اوکراین و با ۵۰ دستگاه یا بیشتر خودروی زرهی CV۹۰ و همچنین ۱۰ دستگاه تانک Stridsvagn ۱۲۲، هشت دستگاه هویتزر آرچر و دستکم یک دستگاه خودروی ضربت Bgbv ۹۰  که همگی ساخت سوئد هستند، فعالیت خود را آغاز کرده است.

حملات پهپادی گسترده اوکراین به مسکو و کریمه

اداره خدمات اضطراری روسیه به خبرگزاری روسی تاس گفت که در پی حمله پهپادی ارتش اوکراین به ساختمانی در شهر مسکو، انفجاری رخ داد که در نتیجه آن یک نفر زخمی شد.

مقام‌های محلی به خبرگزاری تاس گفتند: «یک گارد امنیتی در ساختمان oko-۲ در نتیجه انفجار زخمی شد. شیشه‌های طبقه اول تا چهارم در اثر حمله پهپاد شکسته شد».

پیشتر، «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو اعلام کرد که این شهر هدف حمله پهپادهای اوکراین قرار گرفته است. نمای دو ساختمان اداری شهر مسکو تاحدودی آسیب دیده است اما تلفاتی برجای نمانده است.

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، در صبح ۳۰ ژوئیه، اوکراین تلاش کرد با پهپادهایی به تأسیسات مسکو حمله کند که یکی از پهپادها در هوا برفراز قلمرو منطقه « اودینتسوفو» منهدم شد و دو پهپاد دیگر نیز منهدم شد و در شهر مسکو سقوط کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، فرودگاه ونوکوو پایتخت روسیه به دلیل این حادثه برای پروازهای ورودی و خروجی بسته شد.

از طرف دیگر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اوکراین در شب گذشته، تلاش کرد با ۲۵ پهپاد به تأسیسات کریمه حمله کند که ۱۶ پهپاد با ابزار پدافند هوایی روسیه منهدم شد و ۹ پهپاد دیگر نیز با ابزارآلات جنگ الکترونیک از بین رفت.

وزارت دفاع روسه در این خصوص توضیح داد: «امشب،‌ رژیم کی‌یف تلاش کرد تا با ۲۵ پهپاد از نوع هواپیما حمله تروریستی را به تأسیساتی در قلمرو شبه جزیره کریمه انجام دهد. ۱۶ پهپاد اوکراین با سامانه‌ای پدافند هوایی از بین رفت و ۹ پهپاد اوکراینی نیز به وسیله جنگ الکترونیک سرکوب شد و پهپادها نتوانستند به هدف برسند و در آب‌های دریای سیاه و کیپ تارخانکوت سقوط کردند».

در ۲۴ ژوئیه (دوم مرداد ماه)، ارتش اوکراین با پهپادهایی به کریمه حمله کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تمامی ۱۷ پهپاد یا سقوط کرد یا با جنگ‌افزار الکترونیک از بین رفت. و طبق گفته «سرگئی آکسیونوف» فرماندار کریمه، هیچ کس در نتیجه این حمله زخمی نشد. یک انبار مهمات در منطقه «دژانکویسکی» مورد اصابت قرار گرفت و یک خانه شخصی در شهرک «کروفسکی» تاحدودی آسیب دید.

خبرگزاری رویترز اخیراً گزارش داد از زمانی که کی‌یف در ماه گذشته ضدحمله خود علیه روسیه را آغاز کرد، برخی از روستاها در جنوب و مناطق اطراف شهر ویران شده باخموت در شرق اوکراین را پس گرفته اما هنوز به پیشروی قابل توجه در خطوط بشدت دفاعی روسیه دست نیافته است.

کی‌یف می‌گوید عمداً کُند پیش می‌رود تا از تلفات بالا در خطوط دفاعی مستحکم شده و پر از مین روسیه جلوگیری کند و در حال حاضر بر تضعیف لجستیکی و فرماندهی آن متمرکز است. اما مسکو می‌گوید ضدحملات اوکراین شکست خورده است.

 یکشنبه (۲۴ ژوئیه) ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با همتای بلاروسی خود ضدحمله اوکراین را شکست‌خورده خواند و در خصوص تلفات اوکراین هم گفت نیروهای اوکراینی از آغاز ضدحملات تاکنون بیش از ۲۶ هزار پرسنل خود را از دست داده‌اند.

لهستان: شبه‌نظامیان واگنر قصد ورود غیرقانونی به کشور را دارند

 در ادامه تنش‌زایی‌های لهستان با روسیه و بلاروس به بهانه جنگ اوکراین، ورشو این بار مدعی استقرار تعداد بیشتری از شبه‌نظامیان گروه «واگنر» در نزدیکی مرزهای خود شد.

«ماتئوش موراوییِتسکی» نخست‌وزیر لهستان شامگاه شنبه گفت، یک گروه صد نفره از نیروهای واگنر به شهر «گرودنو» واقع در بلاروس و نزدیک مرز لهستان، نزدیک‌تر شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، موراویِیتسکی» طی نشست خبری مدعی شد: «وضعیت به‌طور فزاینده خطرناک‌تر می‌شود. به احتمال زیاد آنها (شبه‌نظامیان واگنر) به عنوان محافظ مرزی بلاروس عمل خواهند کرد و به مهاجران غیرقانونی کمک می‌کنند تا به قلمرو لهستان بیایند و بی‌ثباتی ایجاد کنند».

در اوایل ماه جاری و در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده لهستان مبنی بر اینکه حضور شبه‌نظامیان واگنر در بلاروس می‌تواند منجر به افزایش تنش در مرز این کشور شود، ورشو بیش از یک‌هزار نظامی خود را به شرق این کشور اعزام کرد.

طبق این گزارش، نخست‌وزیر لهستان همچنین افزود: «آنها (نیروهای واگنر) به احتمال زیاد سعی خواهند کرد خود را مهاجران غیرقانونی جا زده و وارد لهستان شوند که این تهدیدهای بیشتری را به همراه دارد».

به نوشته رویترز، موراویِیتسکی در حالی این اظهارات تنش‌زا و تحریک‌آمیز را به زبان می‌آورد که منبع اطلاعات خود درمورد تحرکات شبه‌نظامیان واگنر را اعلام نکرد.

از سوی دیگر، دولت مینسک که از متحدان نزدیک به مسکو محسوب می شود، لهستان را متهم کرده که تبعیدی‌های بلاروسی را پناه می‌دهد تا به آن‌ها برای شورش و کودتا در بلاروس آموزش دهد.

دولت بلاروس گفته است که از نزدیک، اقدامات شبه‌نظامیان را تحت نظارت دارد و تأکید کرده است که شبه‌نظامیان بلاروسی در اردوگاههای آموزشی در اوکراین، لتونی، لیتوانی و جمهوری چک مستقر هستند.

 حضور آلمانی ها در جنگ روسیه و اوکراین

 وزارت کشور آلمان اعلام کرد که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، ده‌ها نفر که از آنها به عنوان "افراط گرا" نام برده شده از این کشور به مناطق جنگی دو کشور رفته‌اند.

 مقام های امنیتی خروج ۶۱ نفر که با "افراط‌ گرایی یا جنایات با انگیزه سیاسی ارتباطی دارند" را ثبت کرده‌اند.

براساس این گزارش، درخصوص ۳۹ نفر، نشانه‌های عینی مبنی بر اینکه که "به قصد شرکت در عملیات‌ جنگی" از کشور خارج شده‌اند، وجود داشته است که از این تعداد، ۲۷ نفر طرفدار روسیه و ۱۲ نفر طرفدار اوکراین بودند.

مقام های امنیتی آلمان در رابطه با اکثریت این گروه اطلاعات مشخصی داشتند که ثابت می کند در عملیات‌ جنگی شرکت کرده‌اند. این افراد شامل افراط‌گرایان هر دو جناح راست و چپ هستند.

براساس اعلام وزارت کشور آلمان، تفکیک اعضای این گروه‌های خاص به دلیل کمبود اطلاعات امکان پذیر نیست.

سخنگوی وزارت دادگستری آلمان نیز به روزنامه «دی ولت» گفت: به طور کلی، شرکت در عملیات‌ جنگی در اوکراین قابل مجازات نیست.

وی تصریح کرد: این امر (مستحق مجازات نبودن شرکت در جنگ) "تا زمانی است که اقداماتی همچون سربازان مزدور انجام نمی‌دهند، بلکه به عنوان اعضای نیروهای مسلح عادی یا نیروهای داوطلب و شبه‌نظامیان عمل می‌کنند". با این حال، این موضوع آنها را از انجام تحقیقات در رابطه با جنایات جنگی احتمالی مصون نمی‌کند.

رودریش کیزوتر (Roderich Kiesewetter) کارشناس سیاست خارجی حزب اتحادیه دموکرات مسیحی (CDU) از خودداری دادستان‌ها در زمینه مجازات این افراد انتقاد کرد.

وی اظهار داشت: افراد یا افراط‌گرایانی که داوطلبانه به نیروهای مسلح روسیه یا گروه‌های تروریستی می‌پیوندند تا در حمله به اوکراین مشارکت کنند، باید پس از بازگشت به آلمان تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

کیزوتر ادامه داد: باید فرض را بر این گرفت که این جنگجویان "به طور هدفمند در جنایات جنگی و نقض حقوق بشر مشارکت داشته اند".

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۷
امروز برنامه شبکه ۳ را تماشا کردم به نام سیاست خارجی
خواستم بپرسم این شبکه توسط روسیه اداره می شود یا خیر ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
منافق ها چه نظراتی میدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
آمریکا دشمن لصلی ما است و هر جایی از دنیا باید دنبال شکستش باشیم اوکراین و روسیه هم مهم نیستند. میفهمی یا نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
خطاب به اونیکه میگه دشمن ما آمریکاست /بگم محض اطلاع روسیه و چین پلید دشمن ملت و کشور ما هستند
هرگونه جنگ دیگر در این جهان کمک به روسیه است
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
نظر یک نوکر امریکا
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
آره نوکر آمریکا هستم مثل شما برده روسیه نیستم جمع کن بساط تون رو بزودی امثال شما ها به تاریخ ایران می‌پیوندید غربی و شرقی ندارد ما از همه تون خسته شدیم
ناشناس
| Germany |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
صادرات سانديس خوران به روسيه
ایول اکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
اوکراین با چشمش زد تو مشت روسیه ، باریکلا به این همه حماقت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
ایول هم روسیه و هم اوکراین. اگر ایران از عراق غرامت بخواهد روسیه حمایت میکنه یا اوکراین؟ هر دو تا با ما مشکل دارند.دلیلی نداره که کفار حمایت کنید.
روسیه فکر کرد مثل امریکا که یک ماهه میره صدام رو سرنگون میکنه اینها هم میرن کیف رو میگیرن تازه کشوری که همسایشونه نه چند هزار کیلومتر دورتر ، پهبادی که امروز میره در مرکز مسکو میخوره به یک ساختمون نشون میده تهدید اتمی مدودوف برای زلنسکی واقعا تاثیر گذار بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
امریکا زرنگ تر از این حرفهاست تا اروپاییهای بیشعور هستند خودش هزینه نمیکنه ، تاریخچه جنگ عراق را بخون بعد نظر بده یک کم مطالعه بد نیست
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
در جنگ دوم جهاني روسها بدتر از الماني ها در اروپا بودند و همه كشورهاي زير سلطه شوروي بدبخت و نابود شدند و همگي بعد از فروپاشي به سمت غرب رفتند . به همين دليل در اروپا همه از روسيه بدشان مي ايد
اخبار جنگ روسیه علیه اوکراین را مانند جنگ تحملی صدام به ایران اطلاع رسانی می کنید هرچه عدم موفقیت و شکست است نصیب زلنسکی است و هرچه پیروزی از آن پوتین است و آخرش ناچار می شود جام زهر را تا ته سر کشد
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
تو ناراحت نشو دلقکتون تا حالا روسیه را صد بار شکست داده اره بابا شما ها خیلی قوی هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
جنگ کفار را نگاه کن و لذت ببر. جوش نزن شیرت خشک میشه. در تحریم ایران در سالهای گذشته هم روسیه و هم اوکراین علیه کشورت بودند حالا به چه دلیل باید از یکیشون حمایت کنیم؟
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
يك سانديس بخور فشارت بيايد پايين
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
ناشناس 19:40 .... خب دوتا کامنتت رو یکی می کردی . می خواستی بیشتر دیده بشی که دو تا کانت پشت سر هم فرستادی ؟
اگر جنگال روسیه اینقدر قوی است پس چرا هر شب امواج پهپادهای انتحاری اوکراین ناف مسکو را هدف قرار می دهند و چرا موشک های غربی اوکراین انبارهای مهمات اشغالگران را در اعماق چند صد کیلومتری جبهه منهدم می کنند و ژنرال های جنایتکار روس را 300 کیلومتر پشت جبهه به درک واصل می کنند؟ اصلا اگر روسیه اینقدر برتری نظامی دارد، چرا از بیش از 50 درصد اراضی اشغالی اوکراین بیرون رانده شده است و روزانه هم در حال عقب نشینی با تلفات نجومی است؟ تابناک جان، پیش از بازبخش افسانه های شبکه های دروغ پراکنی مسکو مانند اسپوتنیک و RT لطفا کمی تأمل و راستی آزمایی کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
هر وقت حداقل یک سوم ناوگان هوایی روسیه منهدم شد بعد ادعا داشته باش که روسیه شکست خورده
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
ناوگان هوايي روسيه چه كرده كه تا اسم اف ١٦ مي ايد مي خواهد بمب اتمي بزند
روس بایدمکافات تجاوزگری رو ببینند
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
باش تا صبح دولتت بدمد
محمددد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
عراقی بدجور بهت فشار اومده پای هر نظر با این همه مثبت بد و بیراه مینویسی ها
mirza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
نظر شما کلملا درسته ولی به شرط اینکه صداقت داشته باشید و همین جمله رو در مورد آمریکا هم بیان کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
حال جو گیرها چطوره ؟؟
زلنسکی = جنبش فواحشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
دلقک پلاستیکی اوکراین سرنوشتی جز روسیاهی و شکست نخواهد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
تو خوبی
بزنید بترکونید این روسیه رو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
البته ناتو بیشتر مستحق نابودی است
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
فعلا ناتو ترکیده
محمددد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
تو فعلاً ترکیده هاتو تو اکراین جمع کن عراقی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
چی به شما میرسه ؟؟؟ در ضمن اگر ترکوندنی بود تا حلا ترکیده بود .
خدا را شاکر هستم که روسهای متجاوز دارند تنبیه میشوند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
شعار هر روسی :مرگ بر انگلیسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
هنوز روسیه به پیشروی ادامه می‌دهد
هروقت حداقل یک سوم جنگنده های روسیه منهدم شد
بعد ادعا داشته باش که روسیه شکست خورده است
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
شماها مگر از این اعتقاد ها دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
شما خوبی !!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
خخخخخخخخخخخخخخخ
فقط usa.
اگه میخاید بدونید که طرفه حق و عدالت کدوم طرفیه؛ببینید کدخدا کجا وایساده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
معبود شما غربگداهای بدبخت یعنی آمریکای کافر شیطان صفت جنایتکار حتی توسط یک گروه کوچک به اسم طالبان هم شکست خورد آن هم با چه ذلت و حقارتی
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
زرشک خیلی مزه داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
هنوز دنبال کدخدا هستید؟
یه کم تاریخ بخونید بد نیست
محمددد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
والا آمریکایی ها دین دارن و ای نروسها و چینیها هستند که کافرن و طبق قواعد دینی روابط هم باهاشون حرامه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
خخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
09:05
بی سواد
روسیه مسیحی ارتدوکسه
یدبخت سانسورچی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
انگلیسی نوکر بدبخت
زنده باد اوکراین که دامنه حملاتش را به مسکو و در فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری مرز فعلی

خودش با روسیه متجاوز اشغالگر خونخوار رسانده است و حتما اوکراین پیروز خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
اوکراین برای حفظ اروپا باید تا اخرین سربازش فدایی غرب بشود دلقک یرای همین خاطر انجاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
به تو چه ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
حیف که پیام صوتی نمیشه گذاشت وگرنه یه آوای خوشگل برات میذاشتم
مسیر جنگ نشان می دهد که ناتو تمایلی برای وارد شدن به جنگ مستقیم با روسیه ندارد و تنها با سیل تسلیحات نظامی به اوکراین در صدد فرسایشی کردن جنگ است و این فرسایشی کردن دو هدف دارد؛
اولا) هدف اصلی آمریکا و غرب از فرسایشی کردن جنگ، تحلیل قوای جنگی طرف مقابل و تبعات اقتصادی بعد از جنگ است که تازه نمایان می شود و به همین دلیل به نظر می رسد که آمریکا و تروئیکای اروپایی به قصد مهار قدرت نظامی - سیاسی - اقتصادی روسیه این جنگ را به درازا کشیده اند و به همین جهت با هیچ پیشنهاد صلحی که مناقشه کی یف - مسکو باید از طریق دیپلماتیک حل و فصل شوند، کنار نمی آیند و از طرفی به نظر می رسد که روس ها دست آمریکایی ها و غربی ها را خوانده اند و آن ها هم برای مقابله و کاهش قدرت نظامی آمریکا و غرب، با توجه به این که اوکراین زمانی جزء خاک خودشان بوده، مستشاران نظامی شان تمام سوراخ سمبه های اوکراین را می شناسند و این مزیت به علاوه وسعت کم اوکراین در برابر وسعت چندین برابری آن ها، باعث شده که کل ادوات جنگی ارسالی غرب را خیلی زودتر از انتظار نابود کنند و به آمریکا و تروئیکا این پیام را مخابره کنند که هر چه تسلیحات نظامی از طرف ما از بین می رود از طرف شما دو چندان از بین می رود و این باعث شده سردمداران آمریکا و انگلیس به خشم آمده و آن را به ناکارآمدی نیروی نظامی اوکراین در آغاز ضد حملات ربط دهند و از طرفی برای جلوگیری از هدف دوم غرب که کاهش قدرت اقتصادی شان است ، از یک طرف قانون تردد کشتی های غلات از بنادر اوکراین را لغو کرده اند و تا زمانی که حق روسیه از غلات داده نشود بنا دارند این قانون را لغو شده نگاه دارند و به کشتی ها اجازه تردد را ندهند و از سوی دیگر با برگزاری نشت های اقتصادی با کشورهای آفریقایی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و ... در صدد خنثی کردن نقشه آمریکا و غرب هستند.
ثانیا) هدف دوم آمریکا و غرب از فرسایشی کردن جنگ، عقب نشینی روس ها از مواضع فعلی شان است که با مقاومت روس ها همراه شده، چون روسیه عقب نشینی را در حکم شکست خود در برابر ناتو می داند و از سوی دیگر ناتو هم پا پس نمی کشد چون شکست اوکراین در برابر روسیه را باخت خود در برابر روسیه می داند و این وسط خاک اوکراین تله سیاسی آمریکا و قدرت های غربی شده و هر روز که از این جنگ می گذرد مردم بیشتری کشته و آواره می شود، زیرساخت های شهری و بناهای تاریخی ویران می شود و سوال این جاست که فردا که جنگ تمام شد آیا این کشورها مسئولیت کشته شدن، آواره شدن، ویران شدن و در یک کلمه "نابودی کشوری ثالث" را می پذیرند که در اثر سیاست های غلط آنها این گونه ویران شد؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
تحلیل خوبی هست ولی این غرب زده ها به اینجا که .. عقل را تعطیل و چشم هاشونو میبندند
هنوز اوکراین از موشک دور بردش استفاده نکرده دره هشدار میده به پوتین عددی نیستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
.واقعاهم نبوده و نیست و نخاهد بود
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
انقدر که شماها برای اوکراین سینه چاک هستید برای کشورتون حنجره پاره نمیکنید ؟؟ چیه ؟؟ خبریه؟؟
عشق فقط یه کلام
Usa و وسلام.
غرب گرا شرق گرا دوباره شروع شد چه بهتر بس کنید روسیه داره شکست میخوره پوتین هم میره کنار بهتر نیست برای باقی ماندن در قدرت برده چین یا آمریکا بشید ناشناس سوری وقتی پوتین مهمترین هم‌پیمان اسد از قدرت کنار بره اسد هم از سوریه رانده می‌شود ولی خبر سرزمین دیگر را ندارم
اداره خدمات اضطراری روسیه به خبرگزاری روسی تاس گفت که در پی حمله پهپادی ارتش اوکراین به ساختمانی در شهر مسکو، انفجاری رخ داد که در نتیجه آن یک نفر زخمی شد
حالا روس ها هم کمی آدم میشوند که شهر ها ی اکراین را بمب باران نکنند
چقدر از خارج از کشور اینجا نظر دادن!
باید مسکو با هزاران پهپاد انتحاری هدف قرار بگیره تا ترس و وحشتی که یکساله مردم اوکراین تجربه میکنن رو مردم روسیه هم تجربه کنن
شاید با فشار افکار عمومی پوتین کمتر به فکر تجاوزگری بیافته
ناشناس با پرچم سوریه

من نگران انگشتت هستم که نابود شده
حالا کامنتی چند دینار بهت میدن ؟؟

خدا کنه که نونی که میخوری و نوکری روسیه بعدا پشیمانتان نکند
پاسخ ها
خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
باز این بنده خدا ها یک چیزی میگیرند شما ها که بی جیره و مواجب خدمت به غرب میکنید جای تاسف داره .
نابود باد متجاوز
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست